Leave a comment

Cu căruţa pe şine

Miercurea Ciuc – Bucureşti, 266 km. CFR – Intercity. Durata oficială a călătoriei: 5h şi 15 min. Durata reală: 6h şi 45 min. Astea înseamnă sub 40 km/h.

“Ne scuzaţi pentru întârziere, s-au dilatat şinele / au fost ninsori abundente / ne-a sărit un iepure în faţă şi a trebuit să-l evităm” – da’ de unde?… Staţionări de zeci de minute în gări uitate de lume, neiluminate, sau chiar în câmp, fără nici o explicaţie, fie ea o minciună formală, de ochii lumii.

Într-o ţară civilizată parcurgi 266 km cu trenul în una, maxim două ore, pentru că la ei timpul înseamnă eficienţă şi bani. La noi timpul pierdut se măsoară în fire albe şi nervi. Partea cea mai proastă e că singura direcţie în care o ia CFR-ul e la vale, nu vom avea niciodată un sistem feroviar măcar la nivelul secolului trecut, ci rămânem blocaţi la “performanţele” de dinainte de anul 1900. Şi tot ar fi ok dacă CFR-ul nu ar înghiţi sute de milioane de euro. În momentul de faţă, ar fi mai avantajos să înfiinţăm o reţea naţională de catâri, viteza de deplasare şi confortul ar fi aceleaşi, dar am câştiga la capitolul costuri şi ar fi mai eco-friendly.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: