2 Comments

Unora le place manelele

Am ajuns la o concluzie, nu ştiu dacă e de bine sau de rău, voi să-mi spuneţi. Manelele sunt un gen muzical de nişă. Le-am auzit prima dată în Piaţa Sudului, printre tarabe, când L.A., Costi şi Adrian Boracul Minune făceau legea printre acordeoane. Era prin ’90 şi ceva, şi se crease o isterie în masă, politicienii vroiau să interzică genul ăsta muzical şi folcloristele împopoţonate se agitau la Marius Tucă în emisiune în timp ce maneliştii îşi autoproclamau stilul drept noua muzică populară românească.

Recunosc, la ce amploare luaseră, mă cam temeam şi eu că Atomic se va reprofila şi că o să aud numai manele peste tot, în baruri, pe stradă, la TV, la radio. Practic nu aveai unde să fugi, chiar şi acasă auzeai manele prin pereţi (acum nu ştiu unde locuiaţi voi, dar la mine se auzea).

Totuşi am reuşit să scăpăm de epidemie, ca în filmele americane. Nu s-au dus de tot, dar manelarii bat în retragere. Au locurile lor înghesuite în care se distrează, cluburi doar cu manele, bucăţile lor de cartiere, mărcile lor de haine, femeile lor dolofane cu blugi prea strâmţi şi topuri roz, primarii lor cititori de almanahe şi posturile lor TV care difuzează State de Rromânia şi mistere elodioase.

Nu îmi fac totuşi iluzii, oamenii au rămas la fel de proşti ca-n vremurile în care spârcâielile astea acustice aveau succes la nivel naţional. Doar că acum nu mai sunt cul, s-a trecut la alte stiluri. Dar despre asta vorbim altădată. Cred.

2 comments on “Unora le place manelele

  1. Subtitutul ceva mai “rafinat” pare a fi muzica popcorn sau poopcorn, cum vrei:))

  2. exista cluburi numai cu manele:(Ce ignoranta sunt

Leave a Reply

