1 Comment

Fu fain

… la unguri, deşi am ajuns în Budapesta purtând o antipatie cât se poate de sinceră acestei naţii. Vă recomand să vizitaţi totuşi oraşul primăvara sau vara, pentru că iarna puteţi avea surpriza de a rămâne cu ochii în ceaţă, la propriu, cum am păţit eu :). În cele două zile în care am reuşit să desluşesc câte ceva din arhitectura Budapestei, am rămas impresionat. Oraşul ăsta nu se aseamănă absolut deloc cu Bucureştiul, deşi suntem vecini cu ei şi am împărţit într-o oarecare măsură un trecut comunist.

Vă recomand să nu rataţi Parlamentul, Opera, bulevardul Andrassy (pentru fete… branduri multe, bling, stuff), strada Vaci utca (un fel de Lipscani, dar comparaţia e deplasată… din motive evidente), podul cu lei, sau cu lanţuri, cum îi zic unii, Piaţa Eroilor (aici poţi “vedea” mai multă istorie decât în toate pieţele noastre la un loc), băile termale, priveliştea de la Citadella (cel mai înalt punct al oraşului). Bineînţeles că sunt mai multe obiective, dar astea îmi vin acum în minte, deşi din păcate nu am reuşit să mă bucur chiar de toate, din cauza ceţii.

Transportul în comun e destul de scump (300 de forinţi pt o călătorie cu metroul). Dacă sunteţi într-un grup de 3-4 persoane, am înţeles că e mai ieftin să iei un taxi decât metroul sau autobuzul.

Mâncarea e foarte bună, destul de picantă. E păcat să mergi la unguri şi să nu le încerci mâncărurile tradiţionale. Servirea e pe măsură. Am observat că majoritatea ospătarilor sunt trecuţi bine de prima tinereţe şi ştiu să te servească, nu ca puştii cordiţi purtători de tavă de pe la noi.

Din păcate nu am avut un aparat foto bun, iar pozele au ieşit aşa cum le vedeţi mai jos (revin cu altele în curând). Dacă aş mai merge în Budapesta pentru a vizita Parlamentul (era închis de Sărbători), Opera şi ce-am mai ratat acum? Igen 😀


One comment on “Fu fain

  1. Interesant postul tau. Zilele urmatoare o sa parcurg mai multe posturi.

Leave a Reply

