3 Comments

Absent de la propria beţie

Nu eram hotărât dacă să scriu sau nu despre un incident în care sunt implicat, dar se pare că azi m-am afundat mai tare în el, şi-mi va ocupa ceva timp de-acum încolo.

Să încep cu începtul, zic. Am primit în iulie o somaţie de la Direcţia de Taxe şi Impozite a Sectorului 4, pentru plata unei amenzi de 300 de lei, în caz contrar urmând să se treacă la executarea silită (blocarea conturilor). Nu aveam amenzi la activ, aşa că m-am prezentat la sediul lor pentru a cere lămuriri. Se pare că am luat o amendă în aprilie 2007, în Cluj-Napoca, pentru tulburarea ordinii publice. Amenda e de 300 lei… Le-am spus politicos că trebuie să fie o greşeală, şi că nici măcar nu am primit o înştiinţare cu privire la această amendă. Doamna de la ghişeu mi-a arătat că o anume Ana, împuternicită de mine (?!?!?!) a semnat că a primit procesul verbal, la domiciliul meu. Păcat că în realitate nu am avut onoarea să găzduiesc sau să împuternicesc vreo Ana.

Acum, problema mea ar fi că nu am fost în viaţa mea în Cluj-Napoca. Mai mult, nu am prieteni, rude, căţei sau purcei acolo. Am vrut să plătesc amenda şi să scap de circul ăsta, să nu risc blocarea contului, care ar fi însemnat drumuri la bănci, stat la coadă, completat formulare, dar m-am răzgândit în momentul în care am primit procesul verbal (vechi de 2 ani) de la Direcţia de Taxe şi Impozite. Se pare că fapta săvârşită era tulburarea ordinii publice. Mai exact, eram beat pe străzile clujene, sorbeam bere dintr-un PET şi înjuram trecătorii, după cum a notat dom’ poliţist în procesul verbal, cu, scuzaţi-mi expresia, “să-mi bag pula-n mă-ta”, am încheiat citatul.

Ei, să-mi bag … Acum mi-am pus cenuşă-n cap şi am depus o contestaţie la Cluj, împotriva procesului verbal. Mai exact, plătesc un avocat cu 1200 lei pentru o amendă de 300 lei. Smart, huh? 🙂

Se pare că ceea ce am păţit eu nu e o eroare regretabilă, ci un obicei în rândul miliţienilor. Am aflat de la avocat că amenzile aberante sunt la ordinea zilei. O băbuţă de prin Oltenia a primit o amendă similară pentru tulburarea liniştii publice noaptea, pe Podul Grant din Bucureşti, un domn a luat amendă de 700 lei pentru parcare ilegală pe nu-ştiu-ce-stradă de la marginea Bucureştiului, într-o noapte în care maşina era parcată în faţa blocului, şi exemplele pot continua.

Capetele de cretă au acces la datele populaţiei şi împrăştie amenzi ca să îşi facă norma, în speranţa că proştii ca mine sau baba olteancă vor prefera să plătească, în loc să îşi facă dreptate.

Am cerut începerea urmăririi muis poliţistului, iar acum aştept 2-3-5-10 luni, sau cât o dura procesul, cu speranţa că-l voi înfunda pe miliţian. Şi poate că voi avea ocazia să-i urez personal ceea ce a trecut el pe procesul verbal ca fiind cuvintele mele.

3 comments on “Absent de la propria beţie

  1. e chiar aiurea să se întâmple chestii din astea… ar fi cazul să le ceri şi daune 😉

    • cred că voi cere doar plata cheltuielilor de judecată. m-aş mulţumi cu penalizarea sau degradarea miliţianului, în loc de daune 🙂

  2. […] cum ar fi cel cu oamenii legii. În primul rând mi se pare forţat să îi numeşti pe aceşti babuini mândri de cururile lor roşii “oameni”, iar să îi alături noţiunii de lege, […]

Leave a Reply

